Μπορεί πολλοί να κατηγορούν την τακτική της Sony σε διάφορους τομείς, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει... το γεγονός ότι το PlayStation ήταν και είναι το σύστημα που έδωσε στη βιομηχανία του gaming την απαραίτητη ώθηση, ώστε το «σπορ των λίγων» να γίνει το «χόμπι των πολλών».
Η οικογένεια των συστημάτων PlayStation κλείνει φέτος 17 χρόνια παρουσίας στην αγορά των video games και το Enternity ετοίμασε ένα ειδικό αφιέρωμα στην πορεία της, σημειώνοντας τις πιο σημαντικές στιγμές, βαδίζοντας προς την… ενηλικίωση.
Η οικογένεια των συστημάτων PlayStation κλείνει φέτος 17 χρόνια παρουσίας στην αγορά των video games και το Enternity ετοίμασε ένα ειδικό αφιέρωμα στην πορεία της, σημειώνοντας τις πιο σημαντικές στιγμές, βαδίζοντας προς την… ενηλικίωση.
Το PlayStation κυκλοφόρησε στις 3 Δεκεμβρίου του 1994 στην αγορά της Ιαπωνίας και σήμανε την εμπλοκή της Sony στην αγορά της ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας, μία αγορά που δεν είχε αγγίξει μέχρι τότε. Η εμπορική επιτυχία που σημείωσε μεταφράστηκε σε 100 εκατομμύρια συστήματα μέσα σε 9,5 χρόνια διάθεσης, ρεκόρ που έσπασε με τη διάθεση του PlayStation 2. Το χειριστήριο που συνόδευσε όλα τα PlayStation είναι το DualShock που έχει πουλήσει μέχρι και τα τέλη του 2008 πάνω από 30 εκατομμύρια περιφερειακά.
Η γέννηση του PlayStation οφείλεται στη Nintendo, η οποία στράφηκε στη Sony όταν θέλησε να εμπλέξει την αποθήκευση των τίτλων του Super NES σε CD-Rom. Την ανάπτυξη του project από το 1986 επέβλεπε ο Ken Kutaragi και γι’ αυτό έμεινε γνωστός στη βιομηχανίας ως ο «πατέρας του PlayStation».
Στις αρχές των 90s, η Nintendo αποκάλυψε στο πλαίσιο του Consumer Electronics Show την επέκταση του τότε συστήματός της στα ψηφιακά μέσα, με τη διανομή του Play Station (όπως ονομαζόταν τότε) να γίνεται από την ίδια. Ωστόσο η Sony αποδείχτηκε ισχυρός αντίπαλος και «επικίνδυνος» συνεργάτης για πολλά από τα στελέχη της εταιρίας του Kyoto και κυρίως του Hiroshi Yamauchi.Ο τότε ιθύνων νους της Nintendo διάβασε αναλυτικά εκ των υστέρων το συμφωνητικό των δύο πλευρών και αποφάσισε να ακυρώσει το project μυστικά. Ο βασικός λόγος ήταν ότι πρώτον η Nintendo δεν ήθελε συνεργάτης της να έχει πρόσβαση στα «εσωτερικά» του Super NES και δεύτερον ότι υπήρχαν έντονες διαφωνίες για το πώς θα μοιράζονταν τα κέρδη από το hardware.
Ο τρόπος με τον οποίο αντέδρασε η Nintendo ήταν η αιτία για μια μεγάλη ρήξη ανάμεσα στις δύο πλευρές. Ενώ είχε συμφωνηθεί να ανακοινωθεί από πλευράς Sony το Play Station, η Nintendo την επόμενη ακριβώς ημέρα του Consumer Electronics Show αποκάλυψε ότι η συμφωνία έπαψε να ισχύει, επιλέγοντας ως συνεργάτη για την ανάπτυξη CD-ROM για το SNES την Philips N.V.
O Ken Kutaragi πίστευε τόσο πολύ στο project που έπεισε τον τότε πρόεδρο της Sony Norio Ohga να διατηρήσει ζωντανό το PlayStation στο εσωτερικό της ιαπωνικής εταιρίας, έτσι ώστε να προσφερθεί ως αυτόνομη πρόταση στην αγορά του gaming. Η διαμάχη για να παρθεί αυτή η απόφαση στο εσωτερικό της Sony ήταν τόσο μεγάλη που ο Ohga έβαλε προσωπικό στοίχημα να ξεπλύνει αυτή την ντροπή. Μάλιστα, τόσο ο ίδιος, όσο και ο Kutaragi ένιωσαν τόσο προσβεβλημένοι που έβαλαν σκοπό να διαθέσουν μία κονσόλα που θα έκανε το Super NES να φαντάζει απαρχαιωμένο.
Εν τέλει, η Nintendo εγκατέλειψε το project κυκλοφορίας CD-ROM για το Super NES το 1993, ενώ από το 1995 και έπειτα, ήταν η μόνη εταιρία που δεν είχε επιλέξει το ψηφιακό αυτό αποθηκευτικό μέσο για τα συστήματά της. Η συζήτηση για το πώς θα ήταν η αγορά σήμερα αν η Nintendo δεν είχε συμπεριφερθεί έτσι είναι μεγάλη…
Ο Kutaragi από την πλευρά του μεταφέρθηκε με την ομάδα του στη Sony Music, όπου τον Νοέμβριο του 1993 θεωρήθηκε απαραίτητο να δημιουργηθεί η Sony Computer Entertainment. Στα τέλη του 1993 δόθηκε και το πράσινο φως από τη Sony, ενώ την ίδια χρονική στιγμή προσλήφθηκε ο Phil Harrison για να αναλάβει στη συνέχεια ταSony Computer Entertainment Worldwide Studios.
ΠΗΓΗ: enternity.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου